tisdag 2 juni 2009

Hjärnsläpp

I går hade jag ett riktigt ordentligt hjärnsläpp. Jag fick för mig att jag skulle kolla mitt skattekonto. Det var inte en siffra som var rätt. Kände mig bara tvungen att kolla upp deklarationen, både pappers och den på nätet. Dom stämde med varann, men inte kontot. Fick ett ordentligt huvudbry som höll mig igång i flera timmar. Strax innan jag ska lägga mig kommer jag på att jag har tänkt fel på årtalet. Vilken lättnad! Efter det hade jag inga problem med att sova. Måste varit värmen som fick hjärnan att komma ur balans.
I dag har jag börjat föra kassabok. Ska bli roligt att se var alla mina matpengar tar vägen. Har ett matkonto på ca 6500 kronor i månaden, och det är för två personer. Tycker vi borde klara oss på ca. 4000 kronor. Det finns nog en hel del att skära ner på. Om man kan landa på 4000 kronor skulle det innebära att vi skulle spara 30 00 kronor om året, det är en utlandsresa om året för oss två. Plus halva resekassan. Det är inte klokt egentligen Skulle även kunna sluta att röka och på det sättet spara ytterligare ca 18 000 kronor. Skulle även Bosse sluta med ciggen skulle vi tillsammans spara 36 ooo kronor. Det tillsammans med matpengarna skulle innebära ett plus i ekonomin med 66 000 kronor. Vi skulle lugnt kunna gör två utlandsresor om året, eller bara lägga undan. På 10 år skulle vi ha 66o ooo kronor plus ränta. Man får nog börja tänka på det sättet, då kanske man blir rik till slut, hahaha.

Inga kommentarer: