torsdag 24 december 2009

Julaftonsmorgon.

Ja så är det jul igen. Tiden går fort, tycker inte att det var så länge sen som vi fira jul. Men det har gått ett helt år. Snö har vi i massor, det är riktigt fint ute. Jag ser fram mot en lugn och fin jul. Ska njuta, äta gott och göra bara det jag vill göra. Kanske får jag tillbaka lite energi efter fyra dagars vila. Det är välbehövligt vill jag lova. Så här slut har jag aldrig känt mig.
Sandra ringde igår. Dom hade kommit ner till Lessebo vid fem tiden. Skönt att resan hade gått bra, nu behöver jag inte oroa mig för det. Helena och Ebba är uppe i Jokkmokk, men dom reste redan i söndags. Jag måste komma ihåg att ringa Helena och önska dom en god jul.
Skinkan är klar och Jansson är nästan klar. Jag grädda den så att den blev halvklar, nu behöver den inte stå inne i ugnen så länge när det är dags för att äta.
Får se om Jonny kommer hit och äter. Han visste inte riktigt hur det blev med jobb. Så Bosse och han bestämde att det visar sig på julafton. Jonny behöver vila mellan körningarna och jag har full förståelse om han inte orkar att ta sig hit till Tumba. Så viktigt är det inte och mat har dom i Gustavsberg. Känner jag Jonny rätt så har han varit på x antal julbord och är ganska trött på julmat. Camilla ska komma över ikväll för att fika och snacka lite skit. Det blir kul.
Nu ska jag gå och ta ett blodsockerprov, sen blir det skinkmacka till frukost. GOD JUL.

Inga kommentarer: