fredag 4 december 2009

En svart tomte.

Jag har bestämt mig för att inte ha så mycket julpynt i år. Men i förrgår när jag kom till jobbet hade vi en så fin tomte bland blommorna. Han var svartklädd och hade långt svart/gråvit skägg. Jag vart kär i honom med en gång. Tänkte att jag kanske skulle köpa honom. Men en kund hann före mig. När blomkillen var inne igår beställde vi nya svarta tomtar av honom. Idag levererade han tomtarna. Och jag la undan en med en gång. Nu står han på köksbordet så att jag kan se honom när jag håller på att stökar i köket.
Var och hämta Liam efter jobbet. Vi ska få ha honom hela helgen. I morgon ska vi in till stora staden och gå på julmarknad. Gustavsbergarna ska vi träffa inne i stan och efter marknaden ska vi äta en bit mat. Liam tycker att det ska bli kul att träffa Ebba igen. Han sa tidigare ikväll "mormor, Ebba är så söt". Och det har han helt rätt i. Den killen har smak han.

Inga kommentarer: