söndag 13 december 2009

Vilka problem.

Sitter här och funderar på om jag ska orka gå ut i köket för att brygga mig lite kaffe. Men jag sitter så skönt så jag har inte så stor lust att röra mig. Bosse har som vanligt sovmorgon, så han kan inte fixa kaffe. Valet är svårt, ska jag sitta kvar eller ska jag gå och brygga lite kaffe. Vilka bekymmer man har. Det här är inte riktigt klokt. Nu ska jag gå ut i köket och fixa mitt kaffe. Hittar säkert en ny skön sittställning när jag är tillbaka till soffan. Sen blir det skidskytte och längdskidor. Det är roligt att se när andra sliter. Och närmare snön kommer man nog inte i år. Metrologerna säger i och för sig att det är stor risk för snö nästa vecka, men dom brukar ha fel för det mesta. Snö skulle behövas nu. Tänk vad ljust det skulle bli ute och så kanske man kunde få lite julkänslor.
Jag ska nu ta mig i kragen och fixa det där kaffet, så man får lite varm vätska till skidorna.

Inga kommentarer: