söndag 20 december 2009

Snöskottning är aldrig roligt.

Sitter och tar det lugnt efter dagens första snöskottning. Det är så tråkigt att skotta men ett nödvändigt ont om man inte vill bli insnöad. Igår vart det bakning och snöskottning om vart annat. Stod i köket från tidig eftermiddag och blev inte klar förrän sent på kvällen. Men gott vart det. Finns det något godare än nybakta ostfralla. Dom ska vara så där lagom varma. Jag åt och åt. Efter det blev jag så trött, resten av kvällen tillbringades på rygg i soffan.
Läste i DN i morse att transportstyrelsen har beslutat sig för att kontollmärket har gjort sitt efter 35 år. Det var på tiden. Bosse tillhör den gruppen som aldrig får på sitt märke på bilen. Märket ligger och skräpar på skrivbordet för det mesta, ibland kommer det till bilen men då blir det liggande i handsfacket. Nu slipper han allt det där med dåliga ursäkter för att märket inte sitter på plats.
Nu ska jag röja i köket efter gårdagens bak. Sen blir det frukost med ostfralla som jag ska värma lite i micron, mums. Efter det blir det väl att jag måste ut och soppa och skotta bort den snön som har lagt sig efter förra skottningen. Det är tungt att vara husägare så här i vintertid. Sådana här gånger önskar man sig till ett boende i lägenhet.

Inga kommentarer: