onsdag 30 december 2009

Hur ska året avslutas?

Hur ska jag avsluta detta år? Varför inte med en förkylning? Året har varit fullt med förkylning för min del och det vore väl för mycket begärt att vara frisk nu när nyåret är här. Vakna i morse med feber och en igenom täppt näsa. Bara att stanna hemma från jobbet. Imorgon är det nyårsafton, den får jag tillbringa här hemma med min förkylning. Hoppas att febern inte blir för hög, för då kan man i alla fall äta lite gott och sedan bädda ner sig framför TV:n. Tolvslaget kan jag lika gärna se på TV:n, fördelen är att man slipper att frysa. Sen kan jag skåla med en treo i glaset, det bubblar lika bra som skumpa. Ett sprut i varje näsborre med nässpray gör att jag får luft. Sen får jag inte glömma min trogna vän (snorpapperskassen), ska bli jätte trevligt att ha den här igen. Vi har blivit ganska bra polare det här året och är det inte med dom man ska fira in nyåret? Det är ju tur att vi inte har bokat in någon fest, för gud vad tråkigt det skulle kännas. Våran trerätters middag ska vi ju kunna svänga ihop, även om jag är sjuk.

Inga kommentarer: