söndag 13 december 2009

Ingen bakning idag.

Oj, var tog den här dagen vägen? Hade tänkt att baka på eftermiddagen. Men det vart mest att sitta och titta på skidor. Passa på och brodera samtidigt. Mellan loppen tvätta jag några maskiner. Sen ville Bosse att jag skulle klippa honom. Efter middagen, som blev sen, insåg jag att bakningen får jag ta på kvällarna nu i veckan. Jag är helt slut nu. Det måste ha varit skidorna på TV:n som tog musten ur mig,hihi. Det blir lugn till jul, så egentligen måste jag inte baka så mycket. Men lite fikabröd vill man ha hemma. Inte heller julmaten behöver jag slita ihjäl mig för. Det ska bli skönt med en jul utan en massa måsten. Bara att njuta av lugnet, jag riktigt längtar till julhelgen. Haha, måste vara första gången jag tycker det. Kanske hinner vi med att se några av alla osedda filmer och boxar vi har.
Snart är det sängdags ska bli riktigt skönt att få krypa ner under täcket. Ny arbetsvecka framför sig, igen. Har bara måndagen gått så är det snart helg.

Inga kommentarer: