söndag 16 augusti 2009

Slut på den här veckan.

Ja så var det slut på den här veckan, men det börjar en ny i morgon. I dag har vi varit och hälsa på pappa. Han har blivit så pigg sedan sist. Om några veckor så har läkarna satt ut all EP- medicin. Bara på dom få dagar som nedtrappningen pågått så har det blivit stor skillnad på honom. Han kommer att bli en ny människa om det fortsätter så här. Han börjar att berätta en massa gamla minnen. Och vi kan skämta som vi alltid har gjort med varandra. Han hänger med på det mesta. Det är riktigt kul. Jag ser fram mot att åka och hälsa på honom igen. Efter att vi varit hos honom åkte vi ner till mamma och lämna tomflaskor. Hon ska göra svartvinbärssaft till mig. Det är något som jag inte har druckit på länge. Hon ska göra den men sockerersättning så att det går att dricka för mig..Sedan stressa vi iväg till affären och handla hem lite mat. Fredrik med familj och Camilla skulle komma över och titta på kort. Camilla kom först, så vi hann prata lite skit. Sen kom Fredrik. Dom hade med sig två små tjejer. Här går det undan säger jag. Dom var barnvakt till en tjej som var jämngammal med Ella. Vi hade det trevligt. Camilla och jag börja så smått planera för 50-årsfest. Det lätt riktigt bra. Och det säger jag som inte gillar att fira min födelsedag. Men det skulle nog vara kul att samla ihop tjocka släkten för en kväll. Så det blir nog något den 10 oktober. Fredrik laddade ner lite bilder på Ella åt mig. Sen titta vi på Camillas Turkietresa. Hon lyckades att få Henke att lägga en lermask i ansiktet, plus att han fick nagelmanikyr. Hahaha, det ska vara hon som lyckas med något sådant. Tiden gick fort och nu sitter vi här och är sugna på något att tugga på. Jo, det här glömde jag att skriva. Vi skulle ha äppelpaj till kaffet, jag slänger upp pajerna på plasttallrikar innan jag skulle sätta in dom i ugnen. Sen tar jag pajerna och ställer in dom i ugnen. När jag ska ta ut dom så hänger det något vitt ner från gallret. Kunde inte fatta vad det var. Men kom snabbt på det . Jag hade ställt in ena pajen med plasttallriken under. Hur knäpp får man bli? Ja, det har varit en händelserik söndag. Nu är det bara att ladda för en arbetsvecka. Ska hålla alla tummar för att Felicia får vara frisk, så att hon kan opereras på fredag. Om det blir operation så ska vi hämta Liam på fritids på torsdag, sen sover han här. På fredagen ska jag lämna honom på fritids innan jag drar till jobbet. Det ska bli lite kul.

Inga kommentarer: