söndag 30 augusti 2009

Godmorgon.

Godmorgon på er. Har inget kaffe hemma, det sista gick i går. Okey, det finns för ca. 2 koppar, så det är ingen ide att slänga på. När Bosse behagar att gå upp ska vi dra iväg och köpa kaffekvarnen. Sen blir det gott kaffe här hemma. Den som väntar på något gott väntar..........
Bosse berätta för mig att Janne hade talat om att hans käke hade gott av. Det första jag kom att tänka på var min kompis Rose, hennes överarm gick rakt av när hon skulle öppna en flaska med schampoo. Hon gick bort ett par månader efter det. Det behöver inte betyda att samma ska hända Janne. För det här med käken måste ha varit för en bra tid sen, för det syntes inget nu.
Idag ska vi stryka trallen med lasyr. Vi ska börja med det projektet så fort vi prövat vårt goda kaffe. Sen kan man inte använda ytterdörren, det blir till att ta bakvägen. Måste alltså handla maten i samband med kvarnköpet. Svärmor vill att vi ska åka på allsång på Hågelby i kväll. Men vi sa att vi skulle höras om det. Det hänger lite på väder och vind. Sen är det inte säkert att lasyren har torkat så pass att man kan gå på trallen. Vi kan inte lämna altan öppen och kan man inte gå över trallen så blir vi hemma. Så är det så blir det. Nu ska jag gå ut och ta mig ett bloss utan kaffe.

Inga kommentarer: