fredag 7 augusti 2009

När jag vakna i morse så frös jag så att jag skaka. Det gjorde jag i flera timmar, det var bara ringa jobbet och förklara läget Fick huvudvärk och börja svettas efter min frysperiod. Tog ett par tabletter och la mig i soffan. Fick sova några timmar. Nu känner jag mig ganska bra. Har nog lite feber men den är inte hög. Får bara hoppas att den försvinner. Har inte större lust att ligga sjuk när det är sånt härligt väder ute. Och vi som hade tänkt att göra något till helgen. Får väl se hur det känns i morgon.
Förstår mig inte på folk som har en massa skulder (både statliga och personliga), kan åka land och rike runt på en massa olika evenemang. Fattar dom inte att dom ger fel signaler till alla som dom har lånat pengar av och inte betalar tillbaka. Eller är det så att dom inte har något samvete och tycker det är rätt att bara skita i allt och bara bry sig i sig själva. Vi har en i vår närhet som tydligen tror att livet går ut på att bara leka. Hon far runt och lånar pengar av alla. Men betala tillbaka vet hon inte vad det är. Vi får höra av andra att hon är skyldig dom pengar. Men vi tänker inte betala hennes skulder. När hon själv inte ens försöker att göra något åt sin situation. Hon har lånat av oss, men det var bara en liten summa. Vi skulle få tillbaka pengarna några dager senare, men det har gått ett år och hon låtsas som ingenting. Hon har även vid några tillfällen försök att låna mycket större summor av oss. Hon ljuger så att hon tror sig själv. Just nu är hon på väg till Göteborg för att se Madonna. Hur hon nu har råd med det? Dom pengarna hon spenderar på sådana grejor hade varit bättre om hon lagt på skuldberget. Snart bor hon säkert ute på gatan. Om hon nu inte hittar någon stackars kille att lura. Den förra killen hon bodde med lura hon på över 100 000 kronor. Hans syster åker nu runt i släkten och försöker att få oss att betala tillbaka pengarna Jag blir mörkrädd av bara tanken vad som kan hända henne om hon inte skärper sig. Hon har inga drogproblem, det är mest att hon tror att hon är förmer än alla andra. Att hon ska göra allt hon hör andra har gjort eller ska göra. Snart blir hon 40 år, men har ännu inte blivit vuxen, det är sorgligt. Vad gör man?

1 kommentar:

Sandra sa...

ha ha , hi hi ha ha hi hi ha ha. du kan inte skrivet bättre mamma:)