torsdag 13 augusti 2009

Mingla, inget för oss.

I går fick vi en inbjudan att komma in till stan idag kl.16.00 för att mingla på en GI-krog. Vi var tvungna att tacka nej. För det första så jobbar vi vid den tiden. För det andra så är det nog inte våran grej att mingla med en massa folk som vi inte känner. Hahaha, ni skulle nog få er ett gott skratt om ni fick se mig och Bosse stå med en tallrik GI mat och ett glas vitt i händerna och se helt bortkomna ut. Bara tanken att vara tvungen att peta i mig en massa bönor tar emot. Sen hjälper det inte att det är bra för mitt blodsocker, det finns gränser på nyttigheter. Jag ska ju försöka att gå över till LCHF. Där finns inga snuskiga böner som man måste trycka i sig. Och det har visat sig att det är bra för både vikten och blodsockret. Har börjat att läsa en bok som Doktor Annika Dahlqvist har skrivit och som förklarar vad det går ut på. LCHF- för dig som vill må bra, heter den. Och vem vill inte må bra? Vi får väl se om det är något för mig.

2 kommentarer:

Sandra sa...

såg att det stället som minglet skulle vara på, söker personal. Det e nån mita som äger stället...
Hi hi

Kathrin sa...

Sök inte där, du kan bli smittad av skuldprogrammet, haha. Och sen vet man inte hur länge dom överlever,hihi