lördag 29 augusti 2009

Oväntat besök.

Efter att vi tvättat trallen, börja jag med maten. Men fick avbryta tillagningen av denna, då vi fick besök av Bosses kompis Janne. Han kom ner för att ge Bosse en födelsedags present. Han kunde inte komma och gratta Bosse då han fyllde år. Han var jävligt sjuk då. Hans cancer hade blossat upp igen. Den här gången satt den i ryggen. Janne är en kämpe. Men sjukdomen har märkt honom. Vi blev chockade när vi fick se honom. Han har blivit en bra bit kortare och han gick framåt lutande som en gammal gubbe. Även pratet var annorlunda. Han visa oss sin rygg, det var ingen vacker syn. Han hade en stor knöl på ryggraden. Vi fika och snacka en massa. Janne fick oss att fundera på att inhandla en kaffekvarn. Angående hans sjukdom så lät han inte så positiv om ett tillfrisknande Han sa vid flera tillfällen att man får se hur framtiden kommer att se ut. När han hade cancer förra gången sa han att det här fixar jag och det gjorde han. Nu fick jag en känsla av att han vet något som han inte vill tala om. Jag fick känslan av att han inte kommer att fixa det den här gången. Hoppas att den känslan är fel. Det är lite tidigt för honom att kila vidare. Han har värk dygnet runt och har haft det sen februari. Äter värktabletter för det. Strålningen är han klar med, men han sa inte något om att det har blivit bättre. Och jag våga inte fråga honom. Om han orkar kommer han till min 50-års fest. Det skulle vara jätte roligt om han dyker upp. Därför ska vi åka och köpa en kaffekvarn i morgon så att han får gott kaffe då.
Nu har travet gått och jag hade ett par sexor. Bosse hade fyra sexor. Men det var inte någon utdelning att skryta om. Men det är kul att lyckas i alla fall. Man ligger och nosar på den stora utdelningen hela tiden.
I kväll blir det film. Vi ska titta på Män som hatar kvinnor. Även Christian ska titta på den sa han när jag prata med honom tidigare i dag. Janne såg den i går kväll. Tror att mer än halva Sverige ser den i helgen.

Inga kommentarer: