söndag 23 augusti 2009

Ångest?

Börjar att få lite ångest inför min 50-årsdag. Den lilla bjudningen med endast dom närmaste i familjen har ökat till den större bjudningen. Hur ska jag klara det? Maten, fikat och dom praktiska sakerna är det inga problem med. Utan det är mer det där att vara offret på festen. Hua mej vad det blir jobbigt. Får väl peta i mig en burk med valium, hihi. I går ringde jag en hel del syskon och vänner, även svägerskan fick jag ta i. Nu måste jag sätta mig ner och gå igenom vad som ska inhandlas. Ikea måste jag till och köpa in fyra stolar till köksbordet. Ska kolla in om det finns billiga glas eller om jag ska köra med engångsglas, vilket skulle underlätta när det gäller disken. Ska leta efter nåt bra recept på bål, både alkohol och alkoholfritt. Jaja, mycket är det. Man får ta en sak i taget, då brukar det lösa sig. Och det är över en månad dit, så tid har jag.
Sandra och Felicia får komma hem idag. Ska åka över till dom och fika. Men först ska jag åka och handla nåt åt Felicia. Får inte glömma något gott fikabröd. Det är sista dagen jag ska äta fikabröd så det gäller att det blir nåt riktigt gott. I morgon blir det in-vägning hos viktväktarna.

Inga kommentarer: