lördag 15 augusti 2009

En lördag med huvudvärk.

I morse vakna jag vid sextiden, gick upp och kissa. Tänkte att det är fan att man inte kan sova när man är ledig. Gick och la mig igen. Måste ha somnat om ganska fort, nästa gång jag vakna var klockan halv tolv. Vad härligt tänkte jag, helt otroligt att jag hade somnat om. Brukar inte göra det. Jag reste mig upp från sängen och vad tror ni att jag fick. Jo, en jävla huvudvärk. Tog några huvudvärks tabletter, men ni ska inte tro att det hjälpte. Har fortfarande huvudvärk, men den är lite bättre. Hela dagen är i alla fall förstörd.
Bosse gick in på datorn på övervåningen för att spela på sina kära hästar. Vad tror ni händer? Det kommer upp en dialogruta, i den står det att virusprogrammet går ut om fyra dagar. Fan inte nog att jag har huvudvärk, nu måste jag sätta mig att fixa det med tänkte jag. När Bosse hade fått in sina hästar, börja jag att kolla upp hur mycket det skulle kosta att förlänga virus programmet. Nu kommer nästa chock, nästan 1500 kronor skulle det kosta för ett år. Tänker jag inte betala för det. Kom på att jag skulle ringa Comhem och beställa säkerhetspaketet trio. Då har jag skydd till tre datorer. Och det kostar nästan gratis. Det var bara att hugga telefon och ringa. Snacka med en trevlig kille som lova att han skulle fixa det på en gång. Nu är det bara att vänta på licensnyckeln, sen är det bara att installera den. Och förhoppningsvis slipper jag att tänka något mer på virusprogram i fortsättningen. Efter det gick jag ut för att ta mig en välförtjänt cigg, hann knappt tända den innan jag kom på att jag måste ladda ner kort i datorn. Fredrik, Marika, Ella och Camilla ska komma över i morgon för att titta på korten och filmen från barndopet. Sen vill dom se filmerna och korten från semestern. Problemet med att ladda ner korten på datorn är att jag inte vet vilken dator jag ska ta. Helst ska jag nog ladda ner dom på den där uppe men det blir jobbig att stå där att kolla korten. Laddar jag ner dom på den bärbara så innebär det att jag får en massa dubbletter och det är ingen höjdare. Jag kan ju bränna ner korten på en skiva som jag kan använda på den bärbara, men just nu har jag ingen lust att hålla på med det. Får se hur jag gör lite senare, har jag tur så kanske huvudvärken försvinner och orken kommer tillbaka. Nej nu ska jag ta mig en mugg kaffe och bara sitta och mysa.

Inga kommentarer: