lördag 8 augusti 2009

Sköna lördag.

Ja så var det lördag igen. Febern är på väg att ge sig. Känner mig riktigt pigg. Undrar vad det var som gjorde att jag fick feber när jag inte hade någon annan sjudoms syntom. Ja, det skulle vara huvudvärken jag hade igår på morgonen då. I dag blir det att ta det lugnt så att jag inte får feber igen. Ska sätta mig och dra ihop en hästrad. Ska hitta på nåt att äta också, kanske man ska ta sig en promenad till Kassmyra och äta där. Det var ju ett tag sen vi där, får väl se hur man känner sig lite senare på dagen. Det har varit så lugnt och skönt hela morgonen. När Bosse klev upp var det slut på lugnet. Rocky håller hov på altanen och Bosse sitter där och försöker att få Rocky att sluta att vissla och larma. Ju mer Bosse hojtar ju mer visslar Rocky. Att han aldrig lär sig. Bosse alltså. Han vet att det inte är någon ide att få tyst på Rockan. Det är nästan bäst att gå in ett tag så att man slipper höra honom och då brukar Rockan att tröttna på att låta som vårt larm och visslingarna blir färre. Ja det är som det är. Bara att gilla läget. Det är lördags morgon hos Hägglunds, livat värre.
Jag funderar på om jag ska sätta igång att lära mig spanska. Ska nog avsätta några timmar i veckan så kanske man kan lite mer till nästa sommar. Det är aldrig fel. Kan kanske lura Sandra att hänga på, det är roligare när man är fler. Om inte annat så kommer Rocky att lära sig mera spanska, det kan ju vara roligt det med. Nej nu ska jag ta mig en mugg kaffe och en cigg. Vi får höras.

Inga kommentarer: