måndag 10 augusti 2009

Ny vecka.

Veckans värsta dag är avverkad. Förstår inte varför måndagarna ska vara så jobbiga. Antar att en dag i veckan bara måste vara det. Men det känns skönt när man kommer hem och måndagen är i stort sätt över. Läste i tidningarna om den stackaren som tog hem lördagens V75:a. Han hann glädjas av vinsten i 15 timmar, sen dog han. Det är tragiskt. Men han var van att vinna stort så det var inte vinsten som gjorde att han dog. Hade det varit jag som vann så hade jag nog dött på en gång. Det är bara att hoppas man inte vinner så mycket för man vill ju leva några år till. Hur som helst så är hela historien tragisk.
Jag kom precis på en sak som är bra med måndagarna. Det är den nya norska serien Himmelblå som jag har börjat att följa. Den är bra. Man kan både skratta och gråta till den. Den är inspelad på en ö i mittersta delen av Norge. Min bror bor på fastlandet där så det var mest av nyfikenhet som jag börja att titta. Det ångra jag inte.

Inga kommentarer: