torsdag 23 juli 2009

Vad husmanskost är gott!!!

Tänk att det är så himla gott med husmanskost efter en utlands semester. Visste inte vad vi skulle äta när vi var ner för att handla. Men det löste sig. Bosse blev sugen på hans pappas köttfärs biffar med gräddsås och potatis. Lite jobbigt att göra, men det var det värt. Jag åt lite för mycket så nu ska jag nog lägga mig ett tag i soffan o läsa lite. Bosse sitter bara och pustar och flåsar. Han undrar varför han åt så mycket. Svaret blir att efter all utländsk mat så är det aldrig fel med svensk husmanskost. Det är nog det bästa med att komma hem, att få äta normal mat igen. Vi köpte även samiskt rökt skinka från Jokkmokk, ska bli kul och se vad det är och hur det smakar. Den ska jag testa i kväll. Jag trodde att samerna bara åt ren och annat vilt. Men det kan ju vara något som man tillagar till oss 08:or, hihi.
Min bror från nordnorge kom ner till Stockholm i helgen som var. Honom har jag inte träffat på sju år, så jag hoppas att han inte har så bråttom tillbaka. Måste få träffa honom innan han drar. Mamma prata om att dom kanske hade tänkt sig en tur till oss i helgen. Men samtidigt visste hon inte när dom hade tänkt att resa hem igen. Jag tycker att har man åkt så långt måste man stanna ett par veckor . Men det är vad jag tycker. Samtidigt så vet jag att släkten i Norge har så bråttom hem igen. Varför vet jag inte, kanske är dom rädda att hemmen ska försvinna om dom är borta för länge. Nej nu ska jag inte vara taskig. Jag tar tillbaka det sista.

Inga kommentarer: