fredag 31 juli 2009

Sista semesterdagen.

Ja då har jag kommit till sista semesterdagen. Givetvis så får man inte sova för länge på den dagen. Vakna vid halv fem, kunde inte somna om så nu sitter jag här och väntar på kaffet ska bli klart. Efter frukosten får jag börja att röja i hemmet. Ska även hinna med att åka till bolaget. Har lovat svärmor att åka och handla lite åt dom där. Det blir så tungt för dom att bära hem och det är en bit emellan deras hem och centrum. Måste även kicka igång Bosse, så att han får dit tätningslisten till duschkabinen. Han har pratat om det hela veckan men han är precis som alla andra karlar, man ska behöva att tjata på dom. Jag tycker han mest sitter med näsan i nån tidning och löser soduko. Funderar på att förbjuda alla sådana tidningar i hemmet. Men jag får nog ligga lågt med det, för risken är att han förbjuder datorer. Och hur skulle jag överleva då?
I morgon hade vi tänkt att grilla och jag ska förbereda det idag. För i morgon blir det kort om tid. Först ska vi spela på travet, sen ska vi till kyrkan på Ellas dop. Så det finns inte mycket tid att förberda på. Hoppas det blir bra väder så att vi kan sitta ute ett tag på kvällen utan att behöva använda värmeelementen. Bosse trodde att loppen gick i direktsändning. I sådana fall får man fixa med grillningen mellan loppen. Det brukar att fungera bra att göra så. Hur som helst, grilla ska vi.

Inga kommentarer: