söndag 12 juli 2009

Sol, bad och värme

I dag har vi varit nere på Playa Amadores. Badat i Atlanten, det var riktigt skönt. Temperaturen ligger runt 30 grader. Vi gick ner till playan från vårt hotell, det tar ca. 20 minuter. Alltså en lagom promenad och bara nedförs backe. Gatan som går innefrån dalen ut till playan är döpt efter Minister Anna Lindh, lite kul att se. Vi åt lunch på Amadores. Nu är vi ganska trötta efter en dag i solen. I går var vi och åt middag på våran favorit krog. Alltid lika roligt att komma dit. Dom kände igen oss. Kokis som var chefskock i går kom ut och hälsa på alla gäster. Han kom tillbaka till oss en stund senare och prata och titta på korten Bosse envisats med att ta med sig. Kokis kom i håg att Jonny var där med Helena för ett och ett halvt år sedan. Han sa också att han inte hade varit lika het på drinkarna. Killen som ville köpa Jonnys skor när vi var där sist var kvar och han kände igen oss direkt. Det var ett par nya killar anställda, dom var trevliga dom också. Vi åt oxfilé med pepparsås och tog oss några drinkar innan vi tog oss en taxi tillbaka till hotellet. Det var varmt på kvällen, när vi kom till Puerto Rico var runt 20.00 var det 32 grader.
I fredags tog vi bussen till Puerto Ricos köpcentrum. Bussresan gick runt toppen mellan dom två dalarna. Det var en fint tur. När vi kom fram gick vi runt och shoppa lite. Det vart en kjol åt Felicia, lukta gott till både Bosse och mig. Till dom andra barna får vi handla lite senare. Vi var också en sväng förbi playan och köpte aloe vera. Det ligger ett stånd där som bara säljer aloe vera produkter, jag brukar köpa där när vi är här nere. Man kan lita på att det är äkta vara och inte en massa tillsatser. Lunchen åt vi i köpcentrumet. Innan bussen åkte tillbaka så hann vi med att handla med oss lite mat som vi kan ha här på hotellet. Även om det finns en minibutik på hotellet så har dom inte så mycket att välja på.
I morgon går vi nog ner till Amadores igen, om vi inte kommer på något annat. Man vet inte med oss. Det hänger lite på hur man känner sig när man klivit ur sängen. Jag börjar att bli lite lat och gillar att ligga och läsa mina böcker. Men det var just så vi hade tänkt oss. Vi har sett det mesta på ön så vi behöver inte ta oss några bussturer om vi inte vill. Palmitos park är ju ett måste, men det hade vi tänkt att ta till slutet av nästa vecka eller i början på sista veckan här.
Nej, nu får jag sluta för den här gången. Ska ta mig in i duschen och fräscha till mig för kvällen. Vi ligger ju efter en timma jämfört med Sverige så nu är klockan 19.15 här och det börjar att närma sig middags dax. Ha det så bra allihopa.