torsdag 2 juli 2009

Hur fel kan man ha?

I går trodde jag att den här veckan skulle gå fortare än jag trott. Fel, fel, fel, jag tar tillbaka det. I dag kom bakslaget, den här dan har känns som en hel vecka. Bara tanken att behöva att åka till jobbet i morgon får en att må illa. Efter jobbet i dag var jag ner på apoteket, på vägen upp till bilen fick jag syn på en jeanskjol som jag bara måste köpa. Ångrar mig nu att jag inte gick in och köpte den. Jag hoppas att den finns kvar på lördag, då ska jag ner och kolla in lite klänningar. Kanske hittar jag någon snygg tröja också. I nästa vecka ska vi svänga förbi Skärholmen och titta efter lite kläder, är det tänkt. Men det skadar inte att börja titta redan nu.
Såg i tidningarna i dag att det ska regna hela nästa vecka. Det är så typiskt att vi alltid lyckas pricka in regnet på våra semestrar. Vi får ta det till vana att boka in en resa direkt efter att semestern är slut. Då är man i alla fall garanterad sol och bad, god mat och dryck. Nästa år har vi siktat in oss på en resa med Sandra, Mille och barnbarna. Hoppas bara att dom inte har ändrat sig. Jag får väl tänka på den så kanske det känns lättare i år. Det vore roligt om alla barna med familj kunde följa med. Vilket gäng vi skulle bli och vad roligt vi skulle ha. Vi har alltid roligt när vi träffas och en två veckors resa med dom är nog inga problem. Vi ska ju inte bo i samma lägenhet och dom kan gå ut och roa sig på kvällarna medans vi gamlingar går hem och njuter av att sitta på vår balkong. Nej nu ska jag försöka att inte tänka på det. Får sån lust att dra iväg. Jag får börja med maten, så kommer jag nog på andra tankar.

Inga kommentarer: