tisdag 28 juli 2009

Extra V75 idag.

I dag är det V75:an som gäller. Det är extra V75 i dag och jag får försöka att dra ihop en rad. Men först ska skumpan på kylning. Annars kommer det nog inte hända så mycket idag. I går var det trädgårdsröj för Bosse. Han fixa gräsmattorna och lite annat som var tvunget att hugga tag i. Själv tog jag tag i alla räkningar, så nu har jag bara pappas hyra att betala när den kommer. Våran granne Jörgen hade varit och köpt blommor till sina rabatter. Han ville att jag skulle komma över och hjälpa honom med utplaceringen av dessa. Han undra när Sandra hade tänkt sig att komma över och fixa hans trädgård. Hon har lovat honom att hon skulle göra det, men vilket år sa hon nog aldrig. På kvällen satt vi och kolla filmerna vi tog nere på Gran Canaria. Jag har också spelat in Rocky och lyckades få med lite snack från honom. Någon kväll ska jag sätta mig och filma in honom när han är igång ordentligt med sin repertoar. Det är alltid roligt att ha honom på film när han börjar snacka.
I morgon ska vi ta med oss svärmor till Skärholmen. Det blir en sväng förbi kyrkogården också. Jag som trodde att den här veckan kan man fixa här hemma, men vi får åka runt med gamlingarna så det blir inte så mycket gjort. På torsdag måste jag åka och hälsa på pappa, har inte träffat honom sen vi kom hem. Han väntar på att jag ska visa mig. Min bror Johnny berätta att han blev glatt överraskad att pappa var så pigg och kom ihåg honom och hans familj. Dom har inte träffats på 7 år. Johnny hade sin laptop med sig och visa pappa kort från Sarnes och Honningsvåg. Det gilla pappa, dom hade pratat om gamla tider.
På lördag ska vi på barndop, Ella ska döpas. Vi tar med oss Gun. Men vi kommer bara att vara med i kyrkan. Fikat efteråt hoppar vi över. Det blir nog lugnast så. Måste köpa mera film till videokameran till dess. Ska även köpa en doppresent, men det tar inte så lång tid då vi redan har bestämt oss vad vi ska köpa.

Inga kommentarer: