måndag 27 juli 2009

Lönebesked.

Har precis fått mitt lönebesked. Inte nog med att det är försenat, det står jag ut med. Men att dom inte kan räkna ut lönerna rätt från början det är nåt som retar mig. Ibland tror jag att hon gör sådana saker på flit, hon har vid flertal tillfällen hotat med att göra så. Vi hade löneförhöjning i April, bossen sprang omkring och skrek om att det var världshistorien största löneökning. När vi fick lönebeskeden visa det sig att lönen endast hade höjds med ett par kronor. Den här månaden har vi fått den riktiga höjningen plus retroaktivt på på några kronor till. Jag blir så trött. Nästa vecka kommer hon att springa runt fötterna och försöka att skylla på lönekontoret. För hon gör aldrig fel, men vi vet att det är hon som fixar höjningarna. Jaja, man får slå dövörat till. Orkar bara inte höra hennes förklaringar, om hon inte helt plötsligt skulle säga att hon har gjort fel. Men det kommer inte att ske. Enligt sig själv så är hon helt felfri. Hon har inte fattat att det är mänskligt att fela.

Inga kommentarer: