lördag 30 juni 2012

Fyndat!!

Har varit inne i stan idag. Bosse skulle ha nya jeans och det ända som duger till honom är Levis. Jag hade bestämt mig att bara titta efter någon tunn jacka och en ny väska. Vi börja med att gå till Bosses favorit butik för att inhandla jeans åt honom, samtidigt som han var och prova jeans titta jag mig omkring i butiken. Hitta två par jeans som jag prova och dom satt som om dom var gjorda till mig. Tänkte först att strunta i att köpa dom men när jag såg priset så var det inte mycket annat att göra än att köpa dom. Ena paret var nedsatt med 30% och andra paret med hela 70%. Jag fick två par för mindre än vad ett par skulle kostat. Bosse fick betala fullt pris för sina och det har jag levt på hela eftermiddagen. Jag var så nöjd med köpet att jag helt glömde att titta efter någon jacka men väska kom jag minsann ihåg. Hitta en på direkten och sen var det färdig handlat för oss. Solen och värmen i stan sög musten ur mig helt och hållet. Magen börja att knorra så vi traskade genom Gamla stan och upp till Medborgarplatsen och slank in på Mingen för att få i oss lite föda. Jag åt som vanligt en trerätters medans Bosse nöjde sig med en huvudrätt. Mätta och belåtna tog vi tåget hem. Nu sitter jag och gäspar mest hela tiden. Ska vila ett tag till innan jag ringer mamma som blev utskriven från Karolinska idag. Fick igår telefonsamtal från henne där hon berätta att hon hade varit och tagit prover på vårdcentralen i början av veckan. Efter hon hade tagit proverna hade hennes läkare kommit ut till henne och bett henne att följa med in till honom. Det hela sluta med transport till Karolinska där hon nu hade varit sen dess. Idag blev hon utskriven och borde vara hemma. Mamma sa att hon prövat att ringt mig tidigare men det var något fel på min telefon så hon hade ring min syrra. Mina funderingar över det är, varför ringde inte syrran upp mig eller någon av dom andra två syskonen och berätta hur landet låg till. Jävligt dålig stil.

Jaha, jag hann inte vila för mamma ringde precis. Hon var hemma och mådde bra. Och hon sa att det var så snurrigt i huvudet och att hon hade svårt att hålla isär allt som hänt henne denna vecka. Nu var det inte Karolinska hon hade legat på utan det var Huddinge sjukhus. Hon hade fått med sig en massa papper som vi skulle läsa så att hon inte säger fel i och med att hon inte kommer ihåg vad allt heter inne i kroppen. Hon är så go, min lilla mamma. Hon är i alla fall medveten om att hon vimsar ihop allt när det händer saker som inte tillhör vardagen. Om hon får nya symptom ska hon genast ta sig till sjukhuset och gör det riktigt ont så ska hon ta ambulans. Hon står på sig och säger att det var något med bukspott körteln, en infektion. Men jag låter det vara som vad hon säger tills jag läst papprena. Det viktigaste är att hon är hemma igen och mår riktigt bra. Så bra så hon gick ut i trädgården och rensa rabatter, till och med så hade hon tagit sig en svängom med gräsklipparen. Är det inte såna man kallar för krutgummor?

Inga kommentarer: