lördag 23 juni 2012

Vilket nattsudd det blev!!!!

Våra mammor överraska oss ordentligt i midsommarnatten. Jag hade ställt in mig på att det skulle bli en tidig kväll eftersom jag vet att damerna brukar gå och lägga sig tidigt. Vid tio-tiden började jag fundera på vem av dom som skulle bli den första att krypa till kojs. Till min stora förvåning blev det en lång väntan. Inte förrän halvfyra-tiden i morse gav dom upp men då handlade det inte om att dom var trötta utan mer om att dom tyckte att jag kanske skulle behöva sova lite. Jag var i stort sätt medvetslös av trötthet och somnade innan huvudet nådde kudden. Behöver kanske inte skriva att vi hade en jätte trevlig midsommar men det hade vi faktiskt. Tanternas tjat klara jag av med att när det blev för jobbigt gick jag ut i köket och fixa lite. Mamma och jag gick upp först och jag som inte är så talförd på morgonen, lyssnade på mammas minnen om hennes ungdom. Mitt på dagen så körde vi hem damerna och bägge var glada för att dom fått haft en sådan trevlig midsommarafton hos oss.

Väl hemma igen så låg jag i soffan och småslumrade i flera timmar. Mot kvällningen kom Sandra med familj över på en fika. Felicia som fått sina glasögon nu berätta om sina bägge par glasögon. Det är ju tur att hon passa så bra i glasögon för förhoppningsvis bryr sig inte dom andra barnen på dagis om denna förändring. Hon var så glad att hon såg så bra nu och några problem var det inte för henne att vänja sig med att bära glasögonen. Optikern visa Sandra hur dålig syn Felicia hade med att sätta en grå plast framför Sandras ögon. Hon såg inte mycket och man kan undra hur Felicia har klarat sig så bra utan någon syn.

Klockan tickar på och jag ska gå i säng i normal tid ikväll. Så jag säger godnatt och sov så gott.

Inga kommentarer: