tisdag 5 juni 2012

Än är inte undrernas tid förbi.

Så har det hänt, vi har haft ett av våra sällsynta personalmöten på jobbet. Igår kväll skedde det. Vi har fått en ny VD, dottern till ägaren har pluggat klart till Ica-handlare och kliver in som delägare och VD. Ägaren ska jobba kvar på charken parallellt med sitt andra bolag. En hel del bra saker och så en dåligt sak för min del. Vi ska alla få nya tider till hösten och det betyder att alla ska jobba både kvällar och helger. Kvällar är helt omöjligt för mig då jag måste äta lagad middag mellan 18.00 - 19.00 och med min diabetes är det viktigt med det där med tider. Insulinet ska intas till middagen och jag kan inte ta den för sent. Helger kan jag ju ställa upp på men även då så är kvällarna helt omöjliga. Ska ta upp problemet med nya VD:n och hoppas det går att lösa, om inte får jag väl ta facket till hjälp. Jag menar att det är en livsviktig detalj, det här med min sjukdom och sköter jag inte måltiderna och medicinering så får jag en massa följdsjukdomar som kan kosta mig livet eller gör mig mer eller mindre till invalid. Och det är ju inget man vill, jag har förhoppningsvis en hel del år innan det är dags att gå vidare. Nu är jag inte så orolig för att det inte ska gå att lösa det här med tiderna för jag har i alla fall jobbat på företaget i 22 år och det måste ju betyda något. Och det är ju inga slavägare vi jobbar för. Det är tänkt att våra personalmöten nu ska bli fyra om året, ett per kvartal. Kan ju vara bra, synd bara att dom säkert kommer ligga på senare kvällstider. Även öppen tiderna ska ändras tids nog, en timme tidigare på morgonen och en timme senare på kvällen.

Det är dags att krypa i säng för mig. Är tröttare än tröttast och i morgon är det den sista röda dagen som jag lovat att jobba. Nu kan jag se det som en liten övning på vad som kommer ske framöver i höst, hahahahaha. Godnatt och sov så gott.



Inga kommentarer: