söndag 3 juni 2012

En grå söndag.

Regnet har nu upphört men kylan håller i sig +3 grader idag. Molnen hänger tungt över oss och säkert blir det några regnskurar under dagen.

Vaknade redan vid halv fem i morse med en huvudvärk som heter duga. Nyser, hostar och snyter mig mest hela tiden. Hoppas det bara är en tillfällighet och att det försvinner under dagen för jag har inte lust med en förkylning just nu. Vi har ställt in svärmors besök för jag orkar bara inte att serva med mat och kaffe. Sen vill jag inte smitta henne om det nu är en förkylning på gång. På lördag ska vi fira hennes 85 årsdag på Sundby och då vill vi att hon ska vara frisk. Bosse åker upp och tar en eftermiddags fika hos henne istället för att hon kommer hit, så hon slipper vara ensam hela helgen. Själv ska jag kurera mig.

Läste i morse om en 84-åring som konfirmera sig igår. Tydligen aldrig försent att göra det. När hon var ung så hade hon en två mils cykeltur varje dag i flera veckor för att konfirmationsläsning och det gick ju inte. Så därför blev hon inte konfirmerad. Men bättre sent än aldrig, hahaha. Själv är jag inte konfirmerad så kanske är det det jag ska göra senare i livet.

Inga kommentarer: