tisdag 19 juni 2012

Godkväll!!

Var till min diabets sköterska igår. Skulle bland annat få svar på ögonbottensfotograferingen. När den gjordes hittades två identiska prickarett i vadera öga och på exakt samma ställe. Det fanns inga anteckningar om dessa prickar så den kan inte varit något sa diabets sköterskan. Nu får jag vänta i två år på nästa fotografering. Mitt blodtryck fick hon ta 15 gånger. Vi prata om mitt jobb när vi tog trycket och det vart skrämmande högt. När vi börja prata om annat så sjönk det till det vanlig nivå. Sen börja sköterska att prata om mitt jobb och trycket gick upp i topp igen. Om jag får blodtrycks fall på semestern så kunde jag börja prata om jobbet och min kollega med stort C, sa sköterska, hahahahahaha. Fick även order om att jag absolut inte får hoppa över blodtrycks medicinen under semestern. Så jag får väl prata jobb om trycket sjunker, hahaha. Sen blev det lite ändringar på insulinet. Vi prata om det här med kvällstider på jobbet och det var ingen bra idé sa hon. Insulinet gör att jag måste äta på mina tider, efter som jag ska ha insulin på kvällen krävs det en lagad middag. Hoppas nu att nya chefen tar hänsyn till det.

Midsommar närmar sig med stormsteg. Det har blivit en del ändringar angående den dagen. Jag har hela tiden sagt att jag inte vill ha våra mammor denna midsommar, men nu när det har blivit ändring på vår midsommarhelg så har jag inte hjärta att låta tanterna sitta ensamma så jag har bjudit hit dom. Och inte nog med att vi ska ha dom hela dagen utan dom ska sova över här. Jag kan se framför mig hur dom kommer sitta och upprepa det mesta av vad dom säger. Blir det för jobbigt får jag gå ut i köket och pyssla lite. För i köket har jag sagt att dom absolut inte får vara. Någonstans måste jag kunna vara i fred när det blir för tjatigt. Bägge tanterna ser med glädje fram emot midsommarafton, det kommer bli så trevligt tycker dom. Visst kommer det bli trevligt, trevligt och tjatigt.

Nej, nu är det dags att sova och i morgonbitti ska jag gör en inköpslista på vad som ska köpas hem till midsommarn. Vi ska börja med champagne och jordgubbar, sen blir det sill lunch och mot kvällen ska vi grilla. Ska även ha förrätt innan grillningen börjar, jag ska göra gratinerad hummer och det blir det bästa i matväg denna dagen. Och givetvis ska vi ha jordgubbstårta för vad är en midsommar utan jordgubbstårta.

Godnatt och sov så gott.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Hahahahaha, som det inte var illa nog, blev det övernattning oxå, Haahhaahahahahaha. Du berättar så roligt, Kathrin. Dina tanter gillar dej nog jättemycket. De ser fram emot detta.
Ja jordbubbstårta är gott och hör till

Kram