söndag 3 juni 2012

Ett år har gått.

För ett år sedan begravde vi min pappa. Idag har jag tänt ett ljus för honom. Många tankar har jag haft under dagen, många minne har rasat över mig. Både fina, goa och mer ledsamma minnen. Mest har det varit dom fina och goa. Bilden fick jag översänd av Sandra vid ett av deras besök på kyrkogården tidigare i år. Barnbarna tycker det är roligt att åka och hälsa på sin g.morfar. Innan begravningen var vi ut till kyrkogården för att visa Sandra och hennes familj platsen vi hade valt. Efter begravningen tog vi med barnbarna för att dom skulle få sätta en blomma på graven. Felicia hade bråttom och sprang i förväg och stod och vänta vid graven. Vilket minne hon måste ha, för det var andra gången för henne och platsen såg ju annorlunda ut. Vi plantera en röd ros men jag tror inte den klarade vinter så det blir att köpa en ny och göra om planteringen.

Inga kommentarer: