söndag 1 juli 2012

En halv dag med stålande sol.

Fem arbetsdagar kvar innan vår semester börjar och om 10 dagar har vi kommit ner till vårt resemål. Som vanligt är jag lika ivrig på att komma iväg. Planet ner är fullbokat, det såg vi när Sandra var in och kolla om det fanns något som hon skulle kunna tänka sig. Det fanns några platser kvar veckan efter men inte många hotell av välja på. Inte konstigt att det börjar bli fullbokat ner dit för vädret här hemma är ju inte det bästa just nu och man vill ju inte ta risken med att vara kvar hemma om juli månad blir lika tråkig som juni varit.

Förmiddagen har bjudit på strålande väder men nu har dom gråa tunga molnen lagt sig som ett täcke över oss och det har blivit svalt igen. Det hade nog varit för mycket begärt att vi skulle få en hel dag med strålande sol. Man får helt enkelt vara tacksam för det lilla man får se av solen. Nu kan vi med gått samvete gå in och börja plocka ner Bosses resväska från vinden. Samtidigt ska jag titta i min resväska som jag hade på förra resan om det kan vara så att mina filmkassetter till videokameran ligger kvar där. Jag har saknat minst 5 tomma kassetter men inte orkat gå upp på vinden för att kolla. Men det kan ju vara så att jag glömt dom nere på Lanzarote, även om jag är noga med att kolla ordentligt innan vi far hem.



Inga kommentarer: