måndag 2 juli 2012

Räddade en kasse med matvaror idag.

Snart är måndagen avklarad. Sov ganska dåligt i natt och är dödens trött nu. I dag tog jag en snattare, en kille som hade plockat åt sig en hel kasse med kött och ost. Killen spelade helt oförstående till en början men lämnade efter ett tag över kassen och försvann som den lilla råtta han var. Jäklar vad jag blir förbannad på alla dessa tjuvar och banditer. Där sitter jag i kassan med en mindre kö och se killen komma med hela famnen full av kött som han stoppar ner i en redan halvfylld papperskasse. Han tar sig genom kassan bakom ryggen på mig. Vet inte vad som flög i mig, jag lämna kassan mitt i en kund och mötte upp killen och spärra av vägen ut ur affären. Sa till killen att jag ville se vad han hade i kassen. Vad då, vet inte vad du menar, svara den lilla råttan. Jag såg när du stoppa ner köttet och vill se vad du har i kassen du har hängande över axeln, sa jag till honom samtidigt som jag blänger ilsket på honom. Han ger med sig och säger att jag får behålla kassen samtidigt som han tar sig förbi mig. Kassen hade jag i ett fast grepp och lät råttan fly sin kos. Vi kolla filminspelningarna och kunde följa killens färd vid köttdisken fram till kassan där han blir stoppad utav mig. Och det var kanonbilder på snattaren. Och jag fick se mig själv som en riktig liten tjockis, herre gud vad big jag blivit. Men den här gången var det ju bra då killen inte kunde ta sig förbi mig i det läget vi stod. Jag är glad att han åtminstone inte fick med sig varorna och att han inte gick handgripligt på mig.

I morgon är det åtta dagar kvar tills vi reser. Vad jag längtar till sol, värme och mycket vila.


Inga kommentarer: