torsdag 5 juli 2012

På order av polisen!!!

Ja, så var det torsdag igen, men inte vilken torsdag som helst. Utan sista torsdagen innan semestern. Nu har jag bara en arbetsdag kvar, härligt.

I morse ställdes all tågtrafik mellan Östertälje och Tumba in på order av polisen. Vad det var som hade hänt har jag ingen aning om. Har tittat på nyheterna och ABC men där har dom inte sagt något. Lite nyfiken är jag allt. Min slutsats är att, i och med att dom inte har tagit upp det på nyheterna måste det vara någon som har tagit livet av sig. Men det är första gången jag har hört att på polisens order så har man stängt av all trafik.

Har nu beställt det vi ska ha på ur taxfree katalogen. Det blev lite smått och gott som det ju alltid blir. I helgen ska det sista köpas som vi ska ha med oss på vår resa. Sen är det dags att börja packa, jag har redan börjat bli orolig för att jag inte kommer få med mig allt jag vill ha med mig. Jag vet att jag måste välja ut det som är viktigast i klädväg. Kan inte ta med mig hur mycket som helst. Det här med packning är nog det som är jobbigast för mig när det gäller att resa. Det är tur att jag vet att jag alltid brukar få till packningen till slut, hahahahaha.

Snart är det time för sängen igen. Vill ju vara pigg och alert på sista jobbardagen innan fyra veckors ledighet. Så godnatt och sov så gott.

Inga kommentarer: