tisdag 10 juli 2012

Något är fel!!!

Godmorgon!! Vakna med ett ryck i morse och trodde att jag försovit mig. Hoppa upp ur sängen med en jädrans fart. När jag var framme vid sovrums dörren kom jag på att jag har ju semester. Hahahaha, skulle vilja sett hur jag såg ut i nian när jag kom på det. Istället för att gå och lägga mig igen gick jag ner för att hämta morgontidningen och satte mig ute på altanen och läste. När jag hade läst ett tag kom jag på att jag skulle ner till mamma en sväng idag. Men varför skulle jag dit? Säkert något papper hon vill jag ska kolla, tänkte jag. På samma gång som den tanken kom, dök en ny tanke upp. Jo, det var ju en del växter jag skulle lämna ner till henne som jag inte vill ska dö här hemma medans vi är borta. Herregud, vi ska ju åka i morgon. Något är helt fel i huvudet på mig nu. Jag har inte fått resfeber än och inte haft några funderingar om min packning. Vad är det som är fel?? Kan jag fått en släng av alzheimer? Har ju gener för det, men så illa kan det väl aldrig vara. Men man undrar ju då jag helt lyckas förtränga att vi ska resa i morgon. Jag som alltid börjar bekymra mig för packning och allt annat runt omkring i veckor innan vi ska åka. Jag som tycker att dessa dagar innan avfärd är en endaste låååång seeeg piiiiinande transportsträcka innan avfärd. Som igår när vi var och lämna Rocky till hans reservföräldrar och jag blev klippt, det brukar vara ett säkert tecken på att min resfeber börjar bli olidlig. Men inte denna gång. Tycker inte ens det är konstigt att jag inte möttes av ett "morrn, morrn" i morse. Jag har inte ens reflekterat över att det har varit knäpptyst hela morgonen. Det måste bara vara något som är galet i huvudet på mig.

Medans jag nu har mina tankar runt det allvarliga felet jag måste ha så är det bäst att börja lite smått med att packa ner kläder i resväskan så att jag inte förtränger det och sen står där i sista minuten med en opackad väska. Ha en bra dag.

Inga kommentarer: