söndag 8 juli 2012

"Livsnjuterskan"

Vakna till ett smatter på vårt sovrums fönster. Tänkte att vad skönt att det äntligen regnar då kanske vi får bättre luft nu. Det har varit så kvalmigt ett par dagar nu så det skulle behövas ett riktigt åskväder för att rensa luften. När jag hämta in morgontidningen var det minst lika kvalmigt som dom andra dagarna. Kanske, kanske får vi ett åskväder idag, jag är tung i huvudet som jag brukar bli när det är åska på gång.

Till den underbara livsnjuterskan vill jag säga, att vi ska njuta hela dessa två efterlängtade veckor nere i sol och värme. Mycket god mat och lite mindre av god dryck ska det bli. Sol, bad och böcker kommer det också bli, hahaha. Vad vore livet utan dessa böcker? Jag tar med mig laptopen så det kanske hinns med en del bloggande med bilder. För några stunder ska jag väl få med datorn, hahaha. Och till sist "Livsnjuterskan" så har du en underbar resa själv att se fram emot, en resa som kommer slå ut det mesta när det gäller resor. Och den kommer inte att handla om ynka två veckor utan sex underbara veckor. Och få vara med om ett äkta indiskt (för det var väl indiskt) bröllop är det inte många som får här i landet. Gissa om jag är avundsjuk. Men jag missunnar er inte denna resa för det är ni värda efter allt ni gått igenom.

Min dotter Sandra frågade mig igår om jag hade fått någon resfeber ännu, konstigt nog har jag inte det. Kan ju vara så att det är en vanlig helg och att när måndagen kommer så är resfebern här som ett brev på posten. Jag är normalt den typen som får resfeber tidigt tidigt så visst är det lite konstigt att den inte kommit än.

Ha en bra söndag.

Inga kommentarer: