torsdag 28 april 2011

Riktigt jobbigt idag.

Klara mig igenom dagen på jobbet. Det fungera bra när jag var sysselsatt. Men så fort det blev dötid så var tankarna där. Är ordentligt trött och ska försöka att gå och lägga mig tidigt.

Pappa var sämre idag berätta min mamma. Han har långa andningsuppehåll när han sover och sover det gör han nästan hela tiden. Hon hade talat med läkarna igen. Dom hade funderingar på att flytta tillbaka honom till sitt boende i Sorunda. Men det vägra mamma. Hon tala om för läkaren att hemmet inte kan sköta så sjuka människor då dom inte har den utbildningen som krävs. Hon berätta även hur det är där och att det nog är på grund av deras matning av pappa dom sista dagarna innan han togs in på Södertälje sjukhus igen. Mamma sa till personalen att pappa inte kunde svälja. Till svar fick hon att han hade ätit utan problem. Kan han inte ha gjort då han är förlamad i halsen, sa mamma till personalen. Väl inne på sjukhuset visa det sig att all maten låg i lungorna. Nu snurra tankarna igen. Till saken, läkarna beslöt att pappa blir kvar på Nynäs sjukhus. Vi kan nu fritt hälsa på pappa, vi kan komma och gå som vi vill dygnet runt. Jag hoppar till så fort nån av telefonerna ringer. Vet ju inte när det där hemska samtalet kommer om att jag måste bege mig till Nynäs.

2 kommentarer:

Livsnjuterska sa...

Ja, Kathrin, samtalet kommer att komma och ingen tidpunkt är bra nog för ett sådant samtal.
Kraaaaaaaaaaaaaaam

attis sa...

Hej vännen. fy så jobbigt för er.Minns själv då jag väntade ett sådant samtal för två år sedan då min morfar var sjuk. Önskar en en bra dag om det går.
Styrkekram kommer här