måndag 25 april 2011

Trötter.

Helt slut efter en dag i solen. Vi var iväg till Gustavsberg. När vi kom dit blev det grillning till lunch efter det tog Helena och jag dodgen ( som Ebba säger) och åkte för att titta på krukor och växter. Det blev en del plantor. När vi kom tillbaka några timmar senare satt vi på deras terass och titta på Helena när hon plantera det hon hade köpt. Ebba hjälpte till med vattningen. Det sluta med att hon vattnat hela sig själv, hahaha. Innan vi åkte hem blev det våfflor med hjortron och grädde, mums. Väl hemma var det tänkt att jag skulle plantera lite men jag var så trött att jag beslöt mig för att göra det i morgon istället. Vattnade mina plantor och hoppas dom klarar sig. Jag köpte en del spännande saker. Jordnötsbuske, lagerbladsträd, citrusfruktsträd, citrontimjan, änglatrumpeter och smultronplanta. Vi får väl se hur jag lyckas med plantorna. Skulle haft tomatplantor också men det fanns inte att få tag i så vi köpte frön som jag ska så. Jag fick i alla fall hem lite som jag kan pyssla med. En liten början på mina planer på fina gröna altaner.

Nu ska jag hoppa i säng, solen tar ut en helt. I morgon är det jobbardag igen. Godnatt och sov så gott.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Ja, jag är oxå slut efter helgen, nu har jag fått barnbarnsdos så det räcker, hihihihihihihi.
Från onsdag till torsdag var Fanny och Tuva här och från fredag till måndag var Laura här,

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam