fredag 22 april 2011

Biffmeny.

Nu är vi mätta och belåtna. Jag köpte biffmeny på jobbet. Det är biff från en speciell kossa om jag har fattat det rätt. En biff som är gudomligt god. Den är så mör att den smälter i munnen. Till det hade vi potatis och pepparsås. Och självklart blev det vitlöksbröd till, bara ett måste. Det var meningen att vi skulle haft ett glas rött till, men vi var mer sugna på påskmust. Och man ska ju ta det man är mest sugen på har jag lärt mig.
Nu sitter vi och jäser i soffan. Väntar på att Så ska det låta ska börja. Funderar på om jag ska börja med en ny fotobok om förra årets semesterresa. Eller jag kanske ska vänta tills Sandra är hemma så hon kan vara med och välja ut bilderna. Jag vill ju inte ta med bilder som hon helst inte vill veta av, hahahaha.

Var ner till mamma. Fick mig en riktig chock när jag såg henne. Hon har blivit så tunn. Det var inte mycket kvar av min gamla mamma. Hon sa att hon inte har någon matlust och var tvungen att tvinga i sig lite föda. Jag tror att allt med pappa börja ta på henne. Vet inte riktigt hur man ska tackla det här med hennes olust att äta. Jag sa till henne att hon kanske skulle ta kontakt med sin läkare. Men det tänkte hon inte göra förrän hon hade gått ner i vikt. Hon påstod att hon inte hade gått ner något i vikt än. Jag undrar om hon överhuvudtaget har ställt sig på en våg. Kläderna hon hade på sig så ut att vara ett par storlekar för stora. Jag får väl ta mig ett snack med syrran så vi får slå våra kloka huvuden ihop och kanske kan göra något åt hennes matvanor. Inte för jag fattar hur det ska gå till att tvinga henne att äta mer. Hon sa att hon inte hade varit och handlat på länge, så jag var tvungen att titta i hennes kylskåp om där fanns mat. Det gjorde det så det är ju bara att börja äta sa jag till henne. Jag äter när jag får matlust och det har jag mest på morgonen, fick jag till svar. Ja ja, jag får väl förhöra henne varje gång vi pratas vid. Får väl tjata lite så kanske hon tvingar i sig lite mera.

Gäspar som aldrig förr. Det får bli en tidig kväll för mig. Kommer säkert att somna framför TV:n som vanligt. Kan inte förstå varför det är så skönt att sova framför TV:n.

Inga kommentarer: