måndag 18 april 2011

Inne i vardagslunken.

Jaha, nu är första arbetsdagen avklarad. Och den var tröttsam, efter lunchen var jag helt slut och gick mest runt och gäspade. Det var meningen att vi skulle hämtat hem Rocky efter jobbet, men han var inte klar för avhämtning. Klor och vingar ska klippas och Åke ska göra det ikväll så vi får längta ett dygn till.
Jag saknar Rockys "godnatt, sov gott, syns i morgon" när jag går upp och lägger mig.

När vi var nere i Lanazarote läste jag i Aftonbladet att en varg knallat omkring på gatorna någonstans i Skåne. Det var med en bild på vargen bland folket på gataorna. Ett bevis på att vi inte behöver vara rädda för vargen. Åter ett möte mellan människa och varg har skett. Nu uppe i Rialareviret. Den här gången visa dom två vargarna upp att dom är smarta också. En tar hunden som inte är kopplad och den andra distraherar människan. Om nu vargen hade varit så farlig borden då inte anfallit och bitit i något av dom här två mötena? I Skånefallet måste vargen varit väldigt rädd, då den miljön inte är den normala för vargar, att en rädd varg kan anfalla kan jag nog tänka mig. Men detta fina djur visa att även ett sådant möte inte innebär någon fara för människan. Jag är glad att det inte blir någon skyddsjakt på Rialavargarna.

Nej, nu börjar Himmelblå så jag får återkomma senare.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Ja jag är oxå glad över att det inte blev nån skyddsjakt,
Det tjuvskjuts vargar så det räcker och blir över ändå

Kraaaaaaaaaaaam