torsdag 28 april 2011

Ett riktigt snurr i huvudet.

Natten har varit sjukt lång. Vid några tillfällen har jag lyckas slumrat in. Det kommer säkert bli en lång dag på jobbet också. Tankarna far runt som en karusell i huvudet. Frågar någon om vad jag tänker så kan jag inte svara. Det är som ett virr varr inne i mitt huvud. Ska försöka att sätta mig ner och läsa morgontidningen. Kanske det kan skingra mina tankar. Inte klokt vilken reaktion det blev av mammas samtal. Ändå har jag ju varit förbered på att det skulle gå så här. Nu känns det som om att jag inte vill vara med längre, som om jag vill backa bandet. Till vadå, ja inte vet jag. Kanske så långt som till den tiden innan pappa vart sjuk. Nej, nu får jag sluta och försöka att rycka upp mig. En dag på jobbet kanske är rätt medicin. Ha en bra dag.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Som jag skrev förut, man blir aldrig förberedd inför att mista en älskad närstående. Även om man vet med sej att personen är gammal och sjuk det hjälps inte.
Vi vill väl alla ha våra nära och kära kvar hos oss.
Min mormor dog precis efter att jag flyttat till Stockholm och hon betydde allt för mej. Det tog lång tid för mej att förstå att hon inte längre fanns i livet. Många sa till mej att hon var gammal och den vanliga klyschan, "vi ska alla den vägen vandra".
Än idag saknar jag henne och tänker på henne, men det gör inte lika ont längre.
Vad jag vill säga är att även om man är gammal och sjuk så blir inte saknaden mindre för det.
Du förstår nog hur jag menar!
Jättekram till dej