onsdag 27 april 2011

Dåliga och goda nyheter.

Bosse ska börja jobba imorgon. Nu blir det till att gå upp lite tidigare igen. Han tycker att det ska bli roligt att få jobba igen. Han tackade ja till jobbet han var och titta på i dag, Den han ska jobba med är en gammal barndoms kompis. Nu är matlådetiden tillbaka igen. Nu måste man planera middagarna så det passar till lådor också. Men samtidigt är det skönt att komma in i normala rutiner igen.

Kan man verkligen förbereda sig på döden? Tror nog inte det. Fick riktigt tråkiga nyheter när jag kom hem från jobbet. Det gällde pappa. Det blir ingen operation, för det är inte säkert att han klarar det och skulle han göra det så kommer han bli ett vårdpaket. Läkarna säger nu att det bara är dagar kvar. Det har vi vetat en längre tid, att det bara är en tidsfråga. Trodde att jag skulle kunna förbereda mig. Men nu mår jag inte så bra. Tankarna går runt i huvudet. Och jag tror inte att jag är så förbered på det som ska ske.

Ska nu ta mig några huvudvärks tabletter och försöka att vila lite. Någon sömn kan jag väl inte hoppas på.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Ja, döden är något som man aldrig kan förbereda sej inför,
Kram till dej Kathrin