lördag 23 april 2011

Lördag = travdag!!!!!

Ja, så har jag spelat på travet för andra gången den här säsongen. Första gången fick jag sju rätt och idag fick jag in två stycken sexor och en massa femmor. Inga stora pengar men så spelar jag inte för stora pengar heller. Ligger på plussidan. Men en tusenlapp då och då  blir ju med tiden en bra summa. Drömmen vore att vinna ca 50000/ vecka, då skulle jag inte behöva jobba. Men risken är liten att det skulle bli så,hahaha. Men det som är det roligaste med att få in kusarna, är att för det mesta så klår jag killarna. Jag är en elak fan, jag vet. Inte direkt elak, jag har roligt med glimten i ögonen. Men om det nån gång är åt andra hållet så sitter jag och surnar till. Men det går fort över. Idag är jag glad för att jag var bäst av oss,hihi.

Gjorde en egen Mojo Verde röra till middagen. Det blev succé vill jag lova. Bosse åt och njöt, blev lite rädd att han skulle äta upp all röra själv. Nästa gång gör jag en dubbel sats. Gubben brukar inte gilla när det blir för starkt men med Mojosåser eller röror går det bra. Jag älskar Mojo Rojo, så den ska jag pröva att göra själv när burkarna jag köpte nere på kanarieholmarna är slut. I morgon kommer svärmor hit då ska jag bjuda henne på Mammas nubbesallad som jag har fått recept på, på en blogg jag följer. Den lät god men ska stå och dra minst i 12 timmar tro jag att det var. Så jag ska strax ut och blanda ihop den. Det blir givetvis en massa annat småplock. Vi får väl korka upp en flaska vin eller två, för den tanten älskar vin till maten. Efterrätt ska hon också ha, så det får väl bli paj o vanlijsås eller kanske mandeltårta. Eller varför inte bägge delarna, hahahahaha. Gamlingar gillar ju sött.

Inga kommentarer: