söndag 3 mars 2013

Wasaloppet.

Det var ett tag sen jag var in och här. Min lediga tid går till släktforskningen och jag hittar hela tiden nya spännande saker. I morgon är det en ny lektion och se som vanligt fram emot den. Har börjat forska lite i Bosses släkt också. Hitta hans mormors mor som var prästdotter och födde gubbens mormor som oäkting, fader okänd. Prästfolket var minsann inte bättre än vanligt folk. Vi ska få lära oss hur man kan få reda på okända fäder på kursen så jag hoppas jag kan hitta den okända fadern. Svärmors mamma lämnade bort henne som liten då hon inte var tillsammans med fadern men där var i alla fall inte fadern okänd så där ska jag se om jag kan gå vidare. Bosses far sida har jag hittat en hel del saker som jag ska spinna vidare på. Min egen släkt har jag kommit ner till 1700-talet på både farfars och farmors fäders sidor och ska börja med mödrarnas sidor.

Nu har jag fixas en kanna med kaffe och stickningen ligger här brevid mig. Det ska bli en förmiddag med Wasaloppet. Starten är ett måste. Ser ganska häftigt ut när alla skidåkare börjar röra på sig. Själv skulle jag inte klara av att köra loppet då jag har så fruktansvärt svårt att vänta för vänta får dom göra när dom kommer till första backen. Anja Pärson ska köra, ska bli kul att se hur hon ska klara det, hon som inte är van med den här typen av skidåkning utan när hon stor på ett par skidor så är det över på max ett par minuter och nu ska skidorna vara på en 7-8 timmar. Tur med vädret har åkarna, det ska bli sol hela dagen.

Vinterstudion har börjat och jag ska göra dom sällskap så ha en bra söndag.

Inga kommentarer: