tisdag 12 mars 2013

Is och åter is.

 I morse på väg till bussen fick jag hålla tungan rätt i mun. Det är rena turen att man inte halkar och slår sig halvt ihjäl. Får vara glad om isen tinar till midsommaren, det ligger tjocka lager på trottoarerna. Nu pratar jag om minst 1 dm tjock is. När jag kom hem från jobbet och klev ur bilen så höll jag på att halka omkull men hann parera fallet. Det högg till rejält i ryggen och jag svor en hel del på vägen in i vårt område. Vägen fram till vårt hus är i stort sätt isfri nu och jag tror banne mig det är den enda vägen som är helt isfri. Vilken lycka att just jag råkar bo här. Får hoppas att det här är sista köldknäppen och att sol och värme sedan kommer för att stanna.

På lördag ska jag till min underbara hårfrissa och få av mig vinterpälsen på huvudet. Färg blir det också, för det är rysligt vad jag har blivit gråhårig. Vilken färg eller färger det blir vet jag inte men det brukar inte vara några problem när jag väl är hos frissan.

Snart dags att krypa ner i sängen och läsa lite innan John Blund infinner sig. Ha det gott.

Inga kommentarer: