onsdag 6 mars 2013

Så sugen på en kryssning.

Skulle så gärna fara på en Helsingfors kryssning och har ägnat kvällen med att kolla på sådana. Vi var ju iväg på en sådan för fyra år sedan och vi hade en kanon hytt. Självklart kolla jag in den igen, men huva mig vad dyr den har blivit. 2500 kronor mer än då, vi måste ut med närmare 10 000 kronor för två dygn. I och för sig så är frukost och middag inkluderad i det priset, men ändå. Lusten minskade drastik kan jag säga. Ska kolla in ett annat rederi och se vad jag kan hitta där, för jag vägrar ge 10 000 kronor för drygt 40 timmar. Och någon fyllehytt ( det är vad jag kallar hytterna längre ner) vill jag inte ha, då kan jag lika gärna stanna hemma. Jag kan även tänka mig att åka till någon herrgård för att äta gott och bo fint. Gärna i Värmland för där är det så fint. Eller varför inte uppåt i landet, minst lika fint. Tror jag ska kolla in det också innan jag bestämmer mig. Jag betalar hellre 10 000 för ett par dygn på en herrgård för det har jag aldrig prövat på. Tror jag skulle trivas gott i den miljön, Grevinnan Kathrin, hahahahahaha. Vi kanske trivs så bra så vi blir tvungna att köpa oss en egen herrgård, herrskap och tjänstefolk, det skulle vara något. Drängar och pigor skulle vi också ha för inte ska vi behöva jobba, man kan ju få skit under naglarna och det skulle ju inte vara så passande som herrgårdsägare. Nej, skämt åt sido, jag ska banne mig ut på något äventyr under våren och sen får vi väl se vad det blir.

Inga kommentarer: