söndag 4 november 2012

Syjunta och majskyckling.

Idag har det varit en slappardag. På eftermiddagen kom Sandra med familj på besök. Liam berättade att han kunde fingersticka och skulle lära mig om jag hade garn. Fram med garnet och han började sticka som om han inte gjort annat. Sandra ville inte vara sämre så hon ville sticka en halsduk så det var att ta fram mer garn och stickor så hon kunde börja sticka. Nu började vår syjunta eller rättare sagt stickjunta,hahaha. Vi satt i en egen hörna i vardagsrummet och dom andra fick hålla sig i andra hörnan. Hur det gick med Liamsfingerstickning som han skulle lära mig kan jag tala om att inte fick jag någon lektion av honom, han hade fullt upp med att sticka en 4,5 meters orm. Så lektionen får jag ta en annan gång.

Till middag gjorde jag majskyckling i ugnen. Det är första gången jag lagar till majskyckling. Och ska jag vara ärlig så har jag nog aldrig ätit det heller som jag vet. Jag vet inte vad jag hade väntat mig men jag tyckte inte det var någon större skillnad på smaken på en vanlig kyckling och en majskyckling. Kanske var den här kycklingen lite saftigare, men det kan ju lika gärna varit att den var perfekt tillagad. Men en sak vet jag i alla fall, majskycklingen är bra mycket dyrare än den vanliga.

Ska koka lite te och titta på Arne Dahl innan det är dags att hoppa i säng. I morgon börjar en ny vecka och jag har fem jobbardagar framför mig sen är det långledigt ( 3 dagar ).

Inga kommentarer: