fredag 23 november 2012

Nu börjar helgen.

En dagisfröken stod idag i kassan och pratade med en förälder. När hon stod precis framför mig berättade hon att hon är helt slut efter en natt och dag i vinterkräk sjukan och bara måste gå ut och handla. Föräldern berättade att hon fått gått hem tidigare från jobbet då ett av hennes barn också hade blivit dålig. Samtidigt som dom prata så flyttade jag stolen bakåt så långt bort från kunderna som det bara gick, jag ville inte bli smittade. Dagisfröken betala som tur var med kort så jag behövde aldrig ta i några pengar från hennes hand. Hur fan tänker folk egentligen? Jag undrar hur många denna dagisfröken hann smitta bara för att hon måste gå och handla. Och förälder som var tvungen att gå hem tidigare från jobbet var inte bättre hon, för hon hade givetvis hämtat barnet först för att sedan gå till affärer och handla, hur tänkte hon? Jag blir så jävla trött på folk som skiter fullständigt i att dom smittar ner andra i onödan. Hade jag inte varit på jobbet så hade jag sagt till idioterna att dom skulle stannat hemma tills dom inte smittades längre.
Nu är helgen kommen och jag har tre härliga, lediga dagar framför mig. Kvällen bjuder på Skavlan och På spåret på tv:n, om jag nu orkar hålla mig vaken. Ska hämta mig en kiwi och bänka mig framför tv:n. Ha en trevlig fredags kväll.

Inga kommentarer: