tisdag 6 november 2012

Stackars lilla Emilia.

Ett trevligt slut på min arbetsdag blev det, när Janne "Loffe" Karlsson var in och handlade av mig. Han började med ett hej min sköna, hur står det till med dig. Sen prata vi lite medans jag slog in hans varor, när det var dags att betala och han hörde summan sa han oj,vad gör man nu då. Jag svarade att det är ju bara att betala och se glad ut. Han skratta till och sa att då betalar jag och ser glad ut.

Lilla Emilia ramlade in i en glasdörr på dagis och slog upp ett stort hål i pannan. Hon fick sy fem stygn och är nu helt slut. Sandra berättade att man såg pannbenet, men då sa jag till henne att jag vill inte höra något mer, det gör ont i hela mig plus att jag känner av ett illamående. Och när jag nu är inne på sjukhus och skador fick jag ett samtal från min mamma och hon berättade att hon hade stött på min halvsyster. Halvsystern satt i rullstol och hade blivit av med ett ben. Jaja, vad säger man?? Tråkigt för henne men jag bryr mig inte ett dugg i det. Kan väl bara hoppas att all elakhet satt i det borttagna benet.

Arbetstiderna under jul och nyår är nu klara och jag är nöjd med mina. Jag har ledigt julafton, juldagen och nyårsdagen. Annandagen jobbar jag som en vanlig onsdag och nyårsafton jobbar jag mellan nio och tre. Dom tiderna måste man ju vara nöjd med.

Nu blir det lite stickning framför tv:n.



Inga kommentarer: