måndag 5 november 2012

Måndagen avklarad.

Så kan man lägga den här måndagen bakom sig. På jobbet var allt som vanligt förutom att jag helt plötsligt inte fanns med på stämpelklockan. När jag skulle stämpla ut mig till fikat så stod det att mitt anställningsnr inte fanns. Tyckte att det var lite konstigt redan vid lunchen då jag trodde jag knappat in fel, men när det var likadant till fikat så var jag tvungen att läsa vad det stod på klockan. Sa till chefen att jag inte fanns med på stämpelklockan och han sa att det hade varit någon där under dagen och fixat med klockan. Han skulle kolla upp det hela. Jag gick och fika, efter fem minuter kom chefen in och tala om att han hade stämplat ut mig och att jag åter tillhörde personalen. Det var bara jag som ramlat ur systemet, hahahaha. När jag stämpla ut för dagen stod det att jag endast haft 10 minuters rast.

Vädret är ett enda stort mörker, regn och rusk, råkallt ute. Och för att göra det hela ännu mer mörkare så är det mörkt när man går till jobbet och kolsvart när man ska ta sig hem. Fy bubblan vad jag blir deppig på detta väder. Nej, det skulle vara förbjudet med höst och vinter.

Inga kommentarer: