onsdag 21 november 2012

Nu ska övervikten bort.

Idag har jag börjat räkna kalorier, för nu ska alla extra kilon bort. Ökar på mina promenader och ingen buss ner till tåget. Funderar på om jag inte ska börja på något gym, typ Flex. Men för att det inte ska bli för mycket på en gång så väntar jag nog med gymet till efter jul och nyår. Egentligen är jag inte mycket för gym men jag kan ju alltid ge det en chans. Om jag nu inte skulle gilla det kan jag ju alltid avsluta den grejen.

Äntligen kan vi stockholmare köpa purfärsk fisk i vår stad. Konstigt att vi inte har kunnat det förr då vi ligger vid havet och det fiskas här. Som det varit tidigare har fisken fraktats ner till Göteborg för att säljas där och först därefter fraktats tillbaka till Stockholm. Fisk har hunnit bli nästan 1 vecka gammal innan den har saluförts här. Men nu ska även vi få njuta av riktig färsk fisk.

Lite stickning innan det är dags att läggas sig och läsa en bra bok. Natten som var blev en lång natt med lite sömn så nu är jag helt mör. Men ska tvinga mig att vara vaken till halv tio så jag inte vaknar redan vid tre, fyra tiden i morgonbitti.

Ha en bra kväll.



2 kommentarer:

Livsnjuterska sa...

Jajas medicin måste vi ha i dubbletter. En 6 veckors dos i handbagaget och en 6 veckors dos i resväskan. Kommer resväskan bort då har vi all hans medicin i handbagaget. Alla som har livsnödvändiga mediciner och de som är transplanterade har medicinerna förvarade på så sätt.
Att båda väskorna skulle komma bort samtidigt är nog sällsynt. Skulle både resväska och handbagage komma bort är det direkt flyg tillbaka till Sverige, för Jaja skulle det vara en katastrof, för om han inte få sina dagsdoser blir det en avstötning direkt.
Skulle Jaja bli sjuk så får sjukvården i Malaysia inte göra något utan att rådfråga Karolinska så vi har ett intyg med från Transplantationsavdelningen, där telefonnummer och förhållningsregler finns med.
Många mediciner kan slå ut varandra. Jaja får inte ta någon medicin från någon läkare utan att rådfråga Huddinge sjukhus.
Starfruit, är en frukt som han absolut inte får äta, den slår ut den immunsuppresiva medicinen. Så det är lite att tänka på. Han får inte bada i bassänger eller vara i bastu, inte bada i insjöar, pga infektionsrisken.
Man tror att när det gått ett par år är allt frid och fröjd, men det är inte riktigt så.
Kraaaaaam

Livsnjuterska sa...

Vi har även med en medicinlista utskriven av överläkare på Huddinge Sjukhus, utifall att det skulle bli problem vid tullen.