onsdag 7 november 2012

På tiden med en del förändringar.

Idag har det varit riktigt kallt och blåsigt. Det har till och med blåst in till kassan på jobbet, det är det inte så ofta man får uppleva som tur är.
Ikväll flyttas promenadbandet in, det har stått ute på vår altan men nu ska det in från kylan. Laddar CD-spelaren med någon bra talbok som jag kan lyssna till under mina tidiga morgonpromenader. Måste väl ta tag i min övervikt också. Det blir till att återgå till viktväktarnas diet. Så i helgen ska jag planera nästa veckas mat. Egentligen borde jag skriva in mig på viktväktarna men ska försöka ett tag själv, fungerar inte det så får jag skriva in mig hos dom.
Med viktnedgång, mera motion och ändrad kost hoppas jag att jag blir piggare. Just nu är jag bara trött mest hela tiden och så vill man ju inte ha det. Nej, nu är det dags för förändringar.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Jag mår mycket bättre sen jag började att träna. 12 kilo lättare och konditionen har blivit bättre, orkar mer.
Jag har alltid förut tagit genvägar, men det finns inga tyvärr. För att gå ned i vikt krävs kontinuerlig motion och mindre intag av det goda. Jag följer ingen särskild diet, men äter på regelbundna tider. Undviker allt vitt. Håller mej mättare när jag äter regelbundet. Även om jag inte är hungrig när det är lunchdags, äter jag ändå, då är det inga problem med att bara unna sej ett äpple eller banan, när klockan närmar sej 15. Till att börja med var jag vrålhungrig och nästan mordisk men nu har magen vant sej.
Helt övertygad om att du klarar av att gå ned i vikt. Bara vi äter med förstånd och motionerar. Man får unna sej nåt gått emellanåt, det är absolut inte förbjudet.
Kraaaaaam och på med lurarna och upp på bandet och promenera i rask takt, så ska du se att kilona rasar. Det tog ett tag för mej, men när väl kilona började på att försvinna gick det i rasade fart. Närapå att jag inte ville fortsätta men Jaja hejade på mej.

Ha en bra torsdag