onsdag 31 oktober 2012

Applikationer på fb.

Blev ordentligt orolig igår när jag var in på fb. En vän kommentera en bild, kanske inte så konstigt kan man tycka. Men denna bild var ingen jag hade med att göra. Det var en annons om att man kunde köpa bio och godis biljetter för 2 kronor. Denne vän hade fått en hel del sådana inlägg från mig utan att jag hade en aning om det. Min första tanke var att det var någon som hackat mig eller ett virus. Innan jag stängde ner fb så tog jag bort en applikation (hur många heter samma som mig) fråga mig inte varför jag gjorde det, måste varit någon där uppe som fick mig att göra det. Sandra hade också fått en hel del av dessa inlägg på sin fb. Prata med henne i morse och vi bestämde att Mille skulle få ta sig en titt på detta stora problem för mig. Jag skulle inte använda datorn förrän han hade kollat igenom min dator. Nu är jag en sådan som har svårt med att ha en dator hemma som jag inte kan använda och när det händer sådana här saker så får jag ordentligt huvudbry, kan liksom inte släppa det hela. Prata med en del på jobbet, en av tjejerna hade också fått sådana här inlägg från mig men hade lite svårt att tro att det var jag som höll på med sånt här. En hade inte fått något men sa att det kunde vara någon applikation som jag tillåtit och i och med det hade jag godkänt att dom fick skicka ut sådana här inlägg i mitt namn. Sandra varnade sin vänner på fb och en kille hon känner skrev att just denna applikation som jag tog bort igår skickade iväg dessa spam och att man skulle ta bort den applikationen så slapp man det problemet. Nu hoppas jag att jag kan lägga denna händelse bakom mig. Jag har även rensat bort en massa annat som jag hade på fb för säkerhets skull. Nu ska jag aldrig mer göra några tester eller andra konstigheter på fb, inte någon annanstans heller.


Inga kommentarer: